onsdag 9 september 2009

Spår


Hundbajspåsar har vi alltid med oss i bilen. Våtservetter finns alltid i skötväskan. Tur! För nöden har ingen lag...

Idag har jag och barnen varit på Nordstan för att trendspana lite. Jag skrev ju för ett tag sen att jag inte ska shoppa en massa nytt i höst utan använda det som finns i garderoben. Inser att lite nyheter måste till för att jag inte ska vara helt ute. Till hösten är det mycket oversized upptill och i min garderob härjar slimfit. (Blä!) Några större överdelar måste inhandlas. Mycket bekvämare!

När vi ska åka hem och håller på att packa in oss i bilen som står parkerad i Nordstans parkeringshus blir Elis bajsnödig.
-Ska försöka hitta en toalett, säger jag.
-Nä, bajset kommer nu mamma, svarar Elis kort och gott.
Alltså får jag göra en liten potta av bajspåse och våtservetter bakom bilen. Nöden har ingen lag. Nästan allt hamnar i påsen men lite spår lämnar vi nog efter oss. Jag åker snabbt därifrån innan föraren till grannbilen dyker upp.

Jag ska börja klura på någon slags engångspotta att ta patent på. Eller det kanske redan finns? Skriv i så fall var jag kan hitta!

1 kommentar:

  1. Hej igen Cicci!
    Det var ju ett härligt äventyr i parkeringshuset idag...;)
    Jo, jag är igång och jobbar för fullt igen. Började ju redan när Tyra fyllde 1. Jag är ledig en em i veckan och det funkar riktigt bra.
    Det är bra både med Tyra och Alice. Alice har ju börjat 3:an (!)och tycker det är jättekul. Apropå dans så går hon på dans och nu har hon precis börjat på musikalteater på Vby Kulturskola. Tyra har börjat på nytt dagis som verkar helt suveränt, jag är överlycklig! ;-)
    Det vore JÄTTEKUL om ni har lust att komma och hälsa på i Vby, det måste vi höras om!
    Kram till er alla!

    SvaraRadera