torsdag 24 september 2009

På jakt

Kurre är i Karlstad på nån löjlig chefskonferens med en massa tråkiga event och äcklig mat. Jag och kidsen är i Mörlunda för att bland annat lämna Nelzon hos svärföräldrarna. Elis har längtat så efter sin kusiner och fick äntligen träffa dem igår. Min mycket sömnads-skickliga mamma hjälper mig med gardiner och nya kuddar till vardagsrummet där det kommer det att bli lila! Till min mans stora förskräckelse. Han avskyr tydligen lila. Det kunde han ju ha kläckt ur sig innan jag kom hem med massa tyg! Nåväl, han får stå ut tills jag fastnar för nån ny färg.

Kamera fick jag med mig hit men ingen överföringskabel så några bilder på min syende mamma insvept i lila tyg blir det inte. Istället kommer några bilder på porslin som jag jagar. Nu har jag ju massa att göra så jag hinner inte springa på loppis eller bjuda på Tradera-auktioner. Därför tänkte jag att ni kan hålla utkik åt mig! Sedan ett par år tillbaka finns porslinet i nyproduktion för ca 540 kr för en kopp. Jag hade tänkt mig lite billigare. Vill bara ha någon del från varje, vad spelar inte så stor roll. Som sagt, springer ni på till bra pris så hugg direkt!














Överst: "Mon ami", Marianne Westman för Rörstrand
Mitten: "Spisa Ribb", Stig Lindberg för Gustavsberg
Nederst: "Berså" (vänster), "Adam" (höger), Stig Lindberg för Gustavsberg

5 kommentarer:

  1. De sorters porsliner ser jag varje gång ja jobbar, näst intill alla mina gamla tanter har sådana!!
    oc jag håller med - Snygga!!

    SvaraRadera
  2. De kanske vill sälja till bra pris?! Förmodligen är de inte medvetna om värdet... Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för senast förresten, Erica o Anders!

    SvaraRadera
  4. Hoppas HELA familjen är belåtna med gardinerna och kuddarna...eller blir det mattrasor istället?

    Var i en antikaffär igår och såg en Adam-kaffekopp. Priset var 450 kr. Är du intresserad?

    Kram
    Din syende mamma

    SvaraRadera
  5. Tack lilla mamma för all hjälp! Kurre gillar gardinerna och kuddarna trots kulören och Elis sa "Å så fint!" när jag hängt upp dem. Barn är ju ärliga så han tyckte nog verkligen att det blev bra. Mattrasor blir det alltså inte!

    Vet inte, 450 kr var ju rätt mycket. Avvaktar lite. Men bra att du håller utkik!!

    Kul att du har börjat bli kommentator också! Kram på dig!

    SvaraRadera