söndag 20 september 2009

Kreativitet


Nästa helg ska några av Kurres kollegor komma hit. Det är likadant varenda gång! Så fort vi ska ha gäster går jag in i nåt slags kreativt stim. Jag har så mycket idéer och projekt så det sprutar ur öronen. Hjärnan går på högvarv och det kliar i fingrarna. Det kan ju tyckas bra att ha idéer men för mig blir det ett problem. Det är tiden. Idéerna dyker liksom upp försent och jag hinner inte göra dem färdiga innan det är dags för besök. Inte kan jag sova på nätterna heller för målarpenslar, tyger, foton och jag vet inte allt bara snurrar runt i huvudet.

Igår sparkade vi igång på Elis rum (som ska kombineras som både kill-och tjejrum ett tag) för jag höll på att bli tokig på den gula tapeten där inne och jag har en del projekt där som absolut inte passar ihop med fulgul svampad tapet. Här inne finns verkligen ingen solgul energi. Här råder "gult är fult". Men nu håller det på att bli ändring på det. Pappan målar medan jag besöker Panduro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar