tisdag 3 november 2009

Fågeltrend


Det har landat en mängd fåglar i våra svenska hem och just nu kan man hitta fåglar på precis allt! Tapeter, tyger, tavlor, skrivböcker, smycken... You name it. Gillar du fågeltrenden är det enkelt att haka på!

Jag har förkärlek till ugglor och förutom några fåglar på tyg, på en bricka samt pippi på krokar har några ugglor fått flytta in hos oss.

Här är en av de söta ugglorna som finns tryckta i barnrummet, stämpel från Panduro. Enkelt men effektfullt!







Till min stora glädje kom jag på att det fanns en gammal uggleklocka i mina gömmor som från början tillhört min pappa. Nu hänger den också i barnrummet. Problemet är bara att den inte fungerar. Inte ens urmakaren har kunnat lura igång den kloka ugglan vars ögon ska röra sig från sida till sida i takt med pendeln. Måste försöka hitta nån riktigt klurig urmakare...

Varför jag gillar just ugglor? Jo, sommaren 1994 var jag nyförälskad och tillbringade mycket tid på Kurres rum i Tulunda där vi endast hade ögonen för varandra. I den stora granen utanför fönstret häckade en ugglefamilj med en massa ulliga, ursöta uggleungar som pep och gapade efter mat, dag som natt. Svärmor och svärfar var inte helt nöjda med att ständigt behöva lyssna på pipandet men vi som var nyförälskade tyckte bara att det var så himla mysigt och drömde om egna ursöta ungar att pyssla om...
Och nu har vi ju det! Och det är precis lika mysigt som vi fantiserade om när vi såg ugglefamiljen! Och jag har precis lika mycket sjå som ugglemamman som for fram och tillbaka för att försöka tillfredsställa ungarnas oändliga behov!

5 kommentarer:

  1. oh vilket sammanträffande med ugglor! Har precis köpt in finkuddar till sägen, då de är ugglor i olika färger. Köpte även ugglor i trä som jag har på hyllan över sängen.. Så fint!! och de tyckte även Anders med =)
    Gå in på www.village.se så kanske du får syn på mina fina kuddar och ugglor!! =)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag såg faktiskt de där ugglorna i fönstret på Village! Jättesöta!!! Vill ha...

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ihåg de små söta ullig ugglorna i tallen tyvärr kommer det inte igen för tallen är borta Men det finns andra små söta ungar som vi hoppas snart få se Dom kommer från Älvängen Kram på er alla Farmor farfar

    SvaraRadera
  4. Ja, nu kommer snart våra uggleungar och hälsar på er! Kram

    SvaraRadera
  5. Duktig du är lilla mor på att kommentera här på bloggen! En av de små ugglebarnen har pratat om er mycket den senaste tiden, han ser fram emot att se er igen. Vi andra med! Ses imorgon. //Kurre

    SvaraRadera