måndag 2 november 2009

Höstlovsveckan

Höstlovsveckan är slut och alla barn och lärare är tillbaka i skolan. Alla komplediga föräldrar har förmodligen också fått hoppa i selen idag igen. Ja, inte jag förstås! Min ledighet fortsätter lite till. Skönt! Det regnar idag och Elis och jag myser i soffan medan Lydia sover.


Vi har haft besök av familjen Rudén nästan hela veckan. Pigga, glada och utvilade åkte de hem i lördags! ;-) Elis och Lydia har haft härliga dagar med sina kusiner och de älskar att bli ompysslade och få hundra procents uppmärksamhet!


Jag har passat på att få hjälp av svägerskan och svågern med mitt pysslande, bland annat med att mäta upp och fylla innerpåsen till min Fatboy med cellplastkulor. Eftersom släkten bor så långt bort måste man givetvis passa på medan hjälpen finns till hands!

I torsdags gjorde vi Ullared. Som så många andra! Jag som alltid ska vara så effektiv platsar verkligen inte på ett ställe där man knappt kommer fram med varuvagnen och tempot går i snigelfart. Hade jag varit där själv hade jag dragit över det där stället på en halvtimme!
Hittade i alla fall en del bra grejer och trots trötta ben och lite gnälliga ungar stannade vi nästan till stängningsdags och alla kundvagnar var tillbaka på parkeringen...
.
Och tur var det nog att vi traskade runt en god stund i affären så att hundbajset som både Kurre och Fredrik trampade i under lunchstoppet i Varberg nöttes bort. För trots många, många våtservetter fick vi sitta i en obeskrivlig stank i bilen mellan Varberg och Ullared. Riktigt KLLLAAANNTIIIGGGTTT tycker vi andra!!!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker inte ni ska se det som kllllaaaaannnttigt, jag menar, om två stycken lyckas anser jag det vara ganska duktigt :)

    SvaraRadera
  2. Haha otur kurre så går det när man asgarvar åt någon som har trampat i en hundbajs, det kommer igen;)

    MVH Fegit

    SvaraRadera
  3. duktigt? ja kanske, men vi andra blev helt groggy.kul att det hände dom två iaf.Tack för en härlig vecka,nu är det eran tur att komma hit.kramar Ammi

    SvaraRadera
  4. Duktigt eller klantigt... Det verkar i alla fall bo lata hundägare i Varberg som inte plockar upp efter sina husdjur! Fy skäms!

    Till helgen kommer vi till Mörlunda!

    SvaraRadera