onsdag 11 november 2009

Keep calm

Jag vet att det har varit lite tunt med blogginlägg den här veckan men jag är fortfarande så trött efter vår turnéhelg i Småland. Det märks att man inte är 20 längre!

Ikväll kom pappan hem från jobbet och var askgrå i ansiktet, frös och hade magont. Elis har varit och fått sin första dos influensavaccin idag och var ganska trött. (Han skrek för övrigt: "Men mamma, det här gör ju jätteont!!!" när han fick sprutan.) Kvart i sju sov alla i familjen utom jag = massor med tid att utnyttja till nåt vettigt...

Huset är stökigare än vanligt och jag skulle verkligen ha behövt röja undan lite så att det i alla fall går att komma fram med dammsugaren och fånga upp allt hundhår som dansar runt på golvet. Istället har jag arbetat lite på att koppla av och inte vara så himla effektiv. Plocka ur och i diskmaskinen och sen inget mer. Svårt.


Har ikväll beställt den här affischen till oss (mest till mig själv). Budskapet passar så bra! Jag har alltid tusen saker att göra och ibland blir jag tokstressad över att jag hinner så lite. Affischen skulle från början användas i England under Andra världskriget där den trycktes upp i 2,5 miljoner exemplar i syfte att lugna allmänheten. Affischen användes dock aldrig. Däremot har den blivit mycket populär bland inredningsintresserade. Nu ska jag ha min egen här hemma! Läs mer och beställ på petrified in pink.

God natt!

3 kommentarer:

  1. Men cicci du är ju så värd lite avkoppling!, och vad gör de om de finns hår från Nelzon på golvet?. Ring mig annars om ni vill ha hjälp. =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ta det lungt Barnen behöver Er
    Kram till er alla Farmor

    SvaraRadera
  3. Vad söta ni är! Vi skulle behöva lite släkt här; ni behövs också! Kram

    SvaraRadera