torsdag 12 november 2009

Mycket att fundera över


Elis frågar mig ibland vad jag tänker på. Jag brukar svara att tänker på vad vi ska göra imorgon eller på vad vi ska äta till middag. Sånt där vardagligt. Ibland tänker jag förstås på sånt men just nu funderar jag mycket över vad jag ska bli när jag blir stor och det förstår han sig ju inte på. Jag skulle verkligen vilja pröva på nåt annat än läraryrket. Men vad...? Och vad vill jag helst göra när jag får tid över för mig själv?

Idag satt Elis och drömde sig bort en stund och jag frågade honom vad han tänkte på. Då svarade han: "Jag funderar över så mycket, mamma".

Jag skulle så gärna vilja veta vad som rör sig där uppe i knoppen. Och så önskar jag att jag alltid skulle kunna beskydda honom för diverse bekymmer som kan dyka upp i livet. Så att han bara behöver fundera över glada saker.

5 kommentarer:

  1. lillgubben då!! så söt - "jag tänker på så mycket, mamma"

    SvaraRadera
  2. Lille gubben kan fundera över mycket. Kanske över Mia som aldrig kommr på besök. /Ja det vbar bara ett önsketänkande/
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Är lite undrande över Maria... Är det moster Maria eller Växjö-Maria? Ni är så välkomna båda två!!! Men moster Maria; du har ju lite närmare så dig hoppas vi få se snart!
    Slå en pling nån dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Det var Moster Maria från Trollhättan som skrev. Hoppas vi ses snart.Ska bli roligt att se Lydias och Elis framsteg.Min bil har varit skraltig men den har tillfrisknat nu.
    Hoppas jag kan få vinterdäcken på också.
    Plinget kommer! Kram Maria.

    SvaraRadera
  5. Ok vad bra, då vet jag vem det är! Vi kan ju rulla upp till dig också... Vår bil funkar prima! Kram

    SvaraRadera