fredag 27 november 2009

Research


Foto: KlevelandORD

Jag är en mästare på research på internet. Fråga mig om något och jag tar reda på det åt dig!

För ett tag sen såg jag en riktigt snygg familjekalender att sätta på väggen (en almanacka med kolumner för alla familjens medlemmar). Det är ju en sån fantastiskt bra uppfinning och vi har kört med "Ensamma mamman"-almanackan i flera år. Så fick jag syn på den här och den hamnade genast på min vill-ha-lista.

Har letat och letat inför 2010, i affärer och på nätet. Och så idag hittade jag den äntligen! Men så besviken jag blev... Tjejen som driver KlevelandORD och har formgivit den har tagit en paus för att ägna sig mer åt familjen. Typiskt.
Nu blir det Ensamma mamman igen eller en faktiskt riktigt snygg från Åhléns (tack Sofia för tipset!) men rutorna var så små. Måste typ lära mig stenografi för att få plats med mina anteckningar.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Anlednigen till att det är så små rutor att skriva i, måste ju vara för att man INTE ska boka upp sig så mycket varje dag utan att få tid att vila upp sig, det tror jag. Vad tor ni andra? /Kurre

    SvaraRadera
  3. Kan ni inte göra en själv då.. har för mig att ni gjort något liknande förut och det kan ju inte vara så svårt :)

    SvaraRadera
  4. Jo, visst det är egentligen hur lätt som helst. Saknar bara ett grafiskt program på datorn. Måste låna lillebrors och han är så upptagen hela tiden. Borde fixa en almanacka till honom också och fylla i Cicci-tid en gång i månaden ungefär.

    SvaraRadera