måndag 23 november 2009

Så blött


Helgerna brukar försvinna så snabbt förbi men den här helgen har faktiskt känts riktigt rejäl! Vi har hunnit med allt det där som en helg ska innehålla... I fredags hade vi trevliga gäster på middag. Sex vuxna och sju barn = mycket stoj, bus och glada skratt (och framåt natten lite tårar hos vissa när tröttheten tar överhanden). I lördags, soft dag med långpromenad och middagslur för alla fyra. Idag söndag, lite pyssel här hemma och så söndagsstek. Jajjamensan!

Och jag... jag har fått sova lite mer än vanligt! :-) Pappan har tagit över nattpassen med lilltösen. Nu är det andra natten i rad som jag pluggar i öronproppar och breder ut mig i egen säng. Förhoppningsvis blir det här en vändpunkt och alla i familjen Lagergren kommer att bli lite piggare!

Idag fick jag tvinga ut Elis i regnet för att vi åtminstone skulle få lite frisk luft och lite dagsljus på oss. Ljus vet jag inte om vi fick så mycket av, däremot regn. Jag hoppas att veckan som ligger framför blir lite ljusare. Annars får jag nog bege mig till nåt ställe med ljusterapi. Ljusterapi och mer sömn. Det låter som ett bra koncept för mig... Kommer att se ut som 20 igen!

2 kommentarer:

  1. Det är som att tiden har slutat existera i älvängen efter din sömncup, kanske därför ni hunnit med så mycket, inlägget publicerades nämligen 00:00

    SvaraRadera
  2. Ja, vet du inte att när klockan är 00:00, då står tiden stilla och man hinner extra mycket?! Som att blogga till exempel...

    SvaraRadera